Iarba mea verde de acasă

Primăvara belgiană

Primăvara este anotimpul meu preferat. Iernile belgiene sunt lungi, cu vânt și multă umezeală. Primăvara vine ca un dar, după mai multe luni cu zile cenușii și scurte, și un soare rar la vedere.

Alb imaculat

Arbuști decorativi în Parcul Bon Pasteur, Evere, Bruxelles

Primăvara aduce torente de culori, ce trec de la verdele viu la albul lăptos, printr-un galben vibrant, la un roșu fragil și un violet cald.

Carmin

Arbuști decorativi în Parcul Bon Pasteur, Evere, Bruxelles

Primăvara belgiană îmi amintește de primăvara copilăriei mele, cu toate că primăvara din România era mai blândă și mai călduroasă. Percep primăvara belgiană într-un mod diferit, cu toate că este vorba de aceeași forță a naturii de a reveni la viață.

Papadii

Cu toate că natura belgiană pare mai proaspătă pentru că aici plouă mai des, acest lucru nu mă vindecă îndeajuns de dorul de acasă. În schimb am ocazia să admir plante pe care nu le-am văzut în satul meu natal.

Covor roz

Covor din petalele cireșilor japonezi

Ceea ce mă fascinează primăvara aici este cireșul japonez cu diferitele sale soiuri. Sakura este foarte popular în Evere, districtul unde locuiesc. La debutul primăverii tot verdele din jur se transformă în perdele vii de roșu-roz și alb-roz.

Arcada Ciresi japonezi

Arcada de cireși japonezi în Evere, Bruxelles

Primăvara copilăriei mele

Am crescut într-un sat unde sunetele primăverii fluturau ușor în mintea mea. Nimic nu le poate înlocui astăzi. În timp ce mergeam în drumeții prin împrejurimile satului, mă bucuram de fiecare schimbare a naturii, de la florile de prun înflorit până la grădinile multicolore și parfumate, îngrijite cu migală.

Liliac

Flori de liliac în Parcul Bon Pasteur

Copilăria mea rămâne într-un fel „iarba verde de acasă“. Nu avem o grădină în Evere dar „iarba noastră de acasă” este aici mica noastră grădină de pe terasă.

Our garden

Mica noastră gradină de pe terasă

Primăvara avea o anume magie pe când eram în satul meu natal. Mă bucuram imens de venirea ei, mai ales atunci când descopeream mirosul de pământ reavăn, răcoarea moale a pădurii, cântecul păsărilor sau sunetul ploilor.

Mar inflorit

Flori de măr în Parcul Bon Pasteur

Orice semn, cât de mic, al vegetației în dezvoltare, era un motiv de a mă bucura și aprecia natura, ce se transforma de la o oră la alta, de la o zi la alta.

Pădurea satului meu

Ceea ce este încă foarte proaspăt în memoria mea este pădurea satului sau crângul, cum îi spuneam noi. Se află la câțiva kilometri de sat. Deplasarea la crâng, în primăvară, era un adevărat eveniment al comunității satului. Ne pregăteam serios pentru călătorie și eram o ceată măricică de copii, gata să înfrunte aproape nouă kilometri de mers pe jos.

Copac maiestos

Imagine din Parcul Bon Pasteur

Mergeam pe un drum de țară, după ce plecam de acasă dis de dimineață, în zori, când totul era încă cețos. Crângul era doar o formă ciudată înghițită de întuneric, pe linia orizontului. În cazul în care ploua, drumul era plin de noroi și înaintam încet. Noroiul nu ne deranja deloc. Dimpotrivă, călătoria era întotdeauna plăcută, pentru că puteam admira crângul și minunățiile lui după drumul lung.

Cires roz

Imagine din Parcul Bon Pasteur

Hallerbos, o pădure în amintirea crângului copilăriei

Mi-e dor de pădurea copilăriei mele, dar Hallerbos, pădurea din apropierea orașului Bruxelles îmi amintește de ea. Vizitez Hallerbos mai ales primăvara, când își schimbă straiele de la o săptămână la alta. Hallerbos este numele pădurii în olandeză, în timp ce numele ei în engleză este Halle Wood și Bois de Hal în franceză. Pădurea se găsește la marginea orașului Halle, nu departe de Bruxelles.

Cires rosu

Imagine din Parcul Bon Pasteur

Hallerbos îmi aduce aminte de crângul copilariei mele pentru că îmi dă energia și emotia adevarată a primaverii prin culorile ei, printre ramurile copacilor zvelți și cântecul păsărilor.

Muguri

Imagine din Parcul Bon Pasteur, Evere, Bruxelles

Ïn câteva săptămâni pădurea îmbracă straie galbene, albe și albastre, înainte de a rămâne verde până când toamna le transformă în auriu și ruginiu. Apariția ghioceilor, anemonelor, narciselor și a celebrelor viorele sălbatice este un adevărat miracol al naturii, de neratat.

This entry was posted in Culture, Cultures and communication, Travelling and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

