Bunicul, eroul meu

În multe țări din Europa vestică 11 noiembrie marchează Ziua armistițiului, în amintirea eroilor Primului Război Mondial, când conflictul s-a sfârșit oficial la orele 11.00 în a 11-a zi a lunii a 11-a, a anului 1918.

În Marea Britanie și țările din Commonwealth, ziua se numește „Remembrance Day”, care într-o traducere liberă ar fi „Ziua Memoriei” sau mai degrabă „Ziua Eroilor”.

În ultimii 14 ani am urmărit presa scrisă și video și am fost impresionat de respectul contemporanilor mei pentru eroii lor. Belgia odihnește multe din osemintele eroilor britanici și de alte naționalități. Impresionant este cum multe din familiile eroilor își pregătesc cu un an înainte călătoria către fostele câmpuri de luptă din Belgia. Își pregătesc până și macul binecunoscut pe care și-l prind la piept. Macul roșu, inspirat din poemul „In Flanders Fields”, simbolizează sângele eroilor.

Bunicul meu în uniformă militară pe când a plecat la razboi

Bunicul meu în uniformă militară pe când a plecat la razboi

An de an m-am gândit la bunicul meu din partea tatălui. A făcut primul război mondial pe când avea 22 de ani. A supraviețuit de asemenea și celui de-al doilea război mondial.

Deseori ne împărtășea din amintirile lui. Războaiele fuseseră un subiect nu tocmai preferat al bunicului, dar noi insistam să ne povestească lucruri pe care le-a trăit.

Încă îmi amintesc multe din amintirile lui de război. Singurul element palpabil pentru noi, nepoții lui, era ceasul pe care-l poartă la mână, în această fotografie. Bunicul încă îl avea în camera lui. Deseori îl priveam și mă gândeam la vremurile apuse, cu dorința de a nu trăi vreodată asemenea evenimente.

Bunicul meu nu a murit în război, deci nu mi-am prins un mac la piept pe 11 noiembrie. El rămâne însă eroul meu care s-a stins pe la 85 de ani, luând cu el durerile unei Europe îndurerată de cele două războaie mondiale.

This entry was posted in Culture, Miscellaneous and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

